Friday, July 19, 2013

PUJA


Semalam,
Awak tegur saya,
Tak sangka awak ingat lagi saya.


Ya,
Saya puja awak,
Tapi,
Ketika masa itu,
Saya kecil,
Kecil akal,
Kecil memikirkan masa hadapan,
Kecil yang nakal.


Awak,
Saya pernah puja awak,
Enam belas tahun lalu,
Dan awak tak tahu.


Tapi semalam,
Kejadian aneh telah berlaku,
Perasaan puja terhadap awak telah hilang,
Seperti magis,
Dan kita sembang atas dasar kawan,
Walau hakikatnya,
Saya pemuja setia awak,
Suatu ketika dahulu.


Ketulusan hati: Ada kawan-kawan yang pernah alami perkara di atas? Ya, kita manusia biasa. Punya naluri untuk dicinta. Tetapi, setelah dewasa, perasaan itu terpadam dengan tuntutan yang lebih penting. Memilih jodoh bukan mudah, fikir, tenung, dan minta petunjuk dari Allah Ta'ala untuk mendapat keberkatan dan penghayatan yang sebenar-benarnya. Jumpa lagi di lain tampalan. Assalamualaikum.

"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

No comments: