Wednesday, May 9, 2012

CARA SEORANG MUSLIMAH MENGENALI BAKAL SUAMI


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga hari ini kita semua bakal diceriakan dengan hati yang tenang, kesihatan yang baik dan semoga segala-galanya baik dengan izin Allah Ta'ala.


Saya baru sahaja menonton video ini. Penampilan khas dari Fatimah Syarha.


Saya tertarik dengan penyampaian beliau yang lembut dan merungkaikan kisah secara mudah difahami.


Saya undang anda untuk menonton video tersebut. Ambil yang positif, tinggal yang negatif.








"Indahnya kalau kita ada satu kenangan cinta yang terpelihara, kalau terpelihara bila nikah akan ada nikmat percaya, nikmat rasa pasangan kita setia, sebab dulu dia setia dengan Allah, dia setia jaga cinta dia, dia tak 'couple' dengan siapa-siapa", Fatimah Syarha.


Nak dapat pasangan baik, diri sendiri kena jadi baik dahulu. Benarlah, lelaki yang baik adalah untuk wanita yang baik.


Semoga dengan sedikit perkongsian ini memberi impak dalam diri supaya kita lebih fokus menjaga akhlak kita dan pergaulan kita.


Bukan apa, masih ada pasangan yang bercinta sebelum nikah dan tidak menjaga pergaulan mereka selaras dengan syariat Islam. Maka, bagaimana mahu menghayati nikmat alam rumahtangga kelak sekiranya semua perkara sudah diketahui semasa sebelum nikah.


Keindahan percintaan itu tidak dapat dinafikan tetapi biarlah nikmat itu hadir setelah cinta halal hadiah dari Allah Ta'ala kita peroleh iaitu setelah lafaz akad nikah itu sah menjadi milik kita.


Sekian sahaja perkongsian dari saya. Terima kasih kerana membaca.


Assalamualaikum.

"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

No comments: