Monday, April 23, 2012

BUAH TANGAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga anda diberi kesihatan fizikal dan mental yang tenang lagi sejahtera dari Allah Ta'ala hendaknya. InsyaAllah.

Dalam hidup ini terdapat sesetengah perkara yang langsung tidak kita rancang tetapi, Alhamdulillah, dengan kuasa Allah Ta'ala ianya terjadi jua. Inilah yang terjadi pada saya pada hari semalam.

Bukan ada apa yang istimewa pun, saya hanya bergerak ke majlis perkahwinan anak kepada pensyarah saya. Oh, melihatkan insan di sekeliling saya ramai yang sudah pun mendirikan rumahtangga menyebabkan saya sendiri kagum dengan mereka kerana dalam usia yang masih muda mampu menjawat tanggungjawab sebagai suami isteri. Alhamdulillah, semoga anda semua kekal bahagia sehingga ke syurga.

Barakallah, saya ucapkan. Tidak lupa kepada yang masih menyendiri, jangan khuatir dengan takdir Allah. Ada kisah cinta hebat yang akan berlaku dalam kehidupan anda kelak dengan ukiran rahmat dari Allah Ta'ala. InsyaAllah.

Berbalik kepada tajuk tampalan pada kali ini, saya ingin kongsikan buah tangan yang saya peroleh dari majlis tersebut yang diadakan pada dua puluh dua April hari Ahad yang berlangsung di Dewan Serbaguna Presint 8. Terima kasih pensyarah kesayangan kerana menjemput kami ke majlis itu. he...he....

Masyarakat Melayu adabnya begitu sopan-santun dan selari dengan ajaran Islam. Inilah sebab utama Melayu sering dikaitkan dengan Islam walau hakikatnya tidak semua bangsa Melayu beragama Islam.

Gambar-gambar di bawah sebenarnya adalah sekadar perkongsian dari saya kerana sudah terlalu lama tidak meletakkan gambar yang terjadi di sekeliling saya.



Nampak tak apa yang saya nampak? Semangat kan letak sebelah komputer riba kesayangan. Oh, ambil aura kata orang. he...he...




Buah tangan sampai dua tau! Banyak, kan? Alhamdulillah.




Inilah hasil yang terdapat di dalam dua buah tangan tersebut. Sejujurnya, saya tidak lah memberi buah tangan kepada mempelai kerana saya pergi ke majlis dalam keadaan yang tidak di rancang. Ada rakan yang mengajak, maka saya pergilah! he...he... 



Kreatif, kan? Pandangan dari sisi satu.




Pandangan dari sisi dua.



Dewasa kini, buah tangan tidak hanya terletak pada bunga telur sahaja. Pelbagai pakej yang disediakan oleh perancang perkahwinan untuk anda. Yang paling penting, kena korbankan sedikit wang sahaja. Bukan selalu, kan kita nak bersedekah pada orang.

Dapat pahala apabila kita sediakan yang terbaik untuk tetamu. Mereka turut sama meraikan majlis perkahwinan tersebut.

Mesti ada yang mengatakan mengapa saya tidak memasukkan gambar mempelai? Kerana saya tidak membawa kamera untuk dipotretkan. Seganlah sebab bukan majlis saya. Eh? he...he... Senyum tak perlu kata apa-apa. lalala

Sekian sahaja perkongsian dari saya. Semoga anda yang membaca tidak lupa menjemput saya ke majlis perkahwinan anda nanti. Boleh?

Terima kasih kerana membaca.

Assalamualaikum.

"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

2 comments:

mia-ina said...

ternampk gmbr kurma bijan...ye ke?br GB akk bg dia blk mekah br nie

PERAHSIA HATI said...

Oh, kurma bijan tu sebenarnya adalah kek coklat!

Dan yang pastinya kek coklat dan dan biskut tersebut sangat lazat!

Tangan yang memberi adalah lebih baik daripada tangan yang menerima. =>

Terima kasih Kak Mia kerana membaca! he...he...