Monday, March 12, 2012

TOLONG

*Yahoo*
Tolong-menolong adalah amalan mulia. Ikhlas melalui hati dan tindakan yang memerhati.



Tolong,
Ingatkan aku tentang tanggungjawabku,
Sebagai seorang hamba Allah,
Sebagai seorang anak,
Sebagai seorang pejuang agamaku,
Ingatkan,
Dengan penuh kesantunan dan kehemahan,
Itu pintaku.


Tolong sayangi aku,
Sebagaimana engkau menyayangi dirimu,
Kerana aku tahu,
Manusia kini,
Nafsunya serakah,
Sukar diperintah,
Akalnya terletak entah?


Tolong ingatkan aku,
Jangan terlalu sedih,
Jangan terlalu gembira,
Jangan terlalu teruja,
Jangan terlalu mengikut kata hati,
Kerana perasaan itu ada batasnya.


Tolong nasihati aku,
Mengenai aurahku,
Akhlakku,
Teguri aku untuk menjadi yang lebih baik,
Supaya kau dan aku ke Jannah bersama,
Membina ummah yang diredhai,
Itu impiku.



*Yahoo*
Duhai kamu, bantu lah aku! Mari menjadi soleh dan solehah bersama.

"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

No comments: