Saturday, March 17, 2012

TATKALA INI

*Yahoo*
Keindahan alam adalah salah satu tanda kebesaran Allah Ta'ala. Jika berkesempatan, aku ingin lari jauh dari susuk kesibukan dunia yang tidak pernah lelah mengejarku.




Aku masih di situ.
Di sudut yang terpencil itu.
Tiada peneman di kala sunyi, tiada pendengar di kala berbicara.
Aku masih sendiri.
Menanti hari yang tidak pasti.
Mungkin menunggu kamu?


Siapakah aku?
Apa tanggungjawabku?
Mengapa aku yang di sini?
Sihatkah hatiku?
Waraskah akalku?
Baikkah akhlakku?
Wajarkah nasihatku?
Banyakkah ilmu ku?
Aku sendiri tidak pasti.
Kerana aku masih di sudut itu.


Aku masih setia.
Menghitung hari.
Tetapi aku masih tidak pasti.
Mengapa aku bersendiri.
Menghitung hari demi hari.
Yang tidak punya emosi lagi.
Kaku dan kelu.
Aku kini tidak mengenali diri asing ini.


Aku merenung kembali saat lalu.
Ibadahku masih tidak mencukupi.
Ilmu ku masih secicip di celah gigi.
Itu kewajipanku.
Jangan persoalkan.
Keikhlasan aku.
Kerana aku adalah hamba Allah Yang Maha Satu.

"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

No comments: