Tuesday, February 7, 2012

SUKAR

*Yahoo*
Sukar bibir ini berkata-kata dengan dugaan yang melanda.



Sukar.

Rasa yang mendatang.

Dugaan yang menjunam di hadapan.

Terasa diri kerdil ini belum cukup mampu untuk bertahan.

Apatah lagi mempertahankan.

Sukar.

Menjadi terlalu sukar.

Hanya minda yang di atasi dengan slogan "Ujian Allah ini sebentar cuma".

Saya mampu bertahan.

Bertahan mengatasinya walaupun hanya dalam minda.

Allah menguji hambaNya yang kuat.

Saya kuat untuk tempuhi ujian ini.

Motivasi diri sendiri adalah sebaik-baik terapi positif minda ini.

Sukar.

Menjadi sangat sukar.

Tidak bisa berkongsi masalah dengan insan sekeliling.

Luaran nampak gembira, sedihnya sendiri yang menjaga.

Berhati-hati agar tidak dikenalpasti.

Sukar.

Ujian Allah ini sedikit sahaja.

Ujian keimanan di dunia.

Akhirat yang pasti ada ganjarannya.

Sukar.

Sesukar mana ujian yang perlu di tempuhi.

Syukur.

Ke hadrat Ilahi.

Kerana menguatkan diri ini tatkala di uji.

Allah sentiasa di sisi.

Malaikat kiri dan kanan yang sentiasa menemani.

Saya dengan ini meletakkan ujian Allah ini seikhlas hati untuk terus memperjuangkan masalah yang di hadapi sehingga ke titisan nafas yang terakhir.

Tidak akan pernah menyerah.

Jatuh tertunduk lemah.

Kerana Allah dan Islam sentiasa bersama saya.

Tanpa ragu dan jemu.

Oh, diri!

Bangkit!

Bangun!

Kuatkan hati!

Syukur!

Allah memilih insan ini untuk menempuhi ujian ini.





*Yahoo*
Ketenangan yang di ingini cuma. Sebentar melarikan diri dari hiruk-pikuk dunia.


Ketulusan hati: Manusia hatinya bisa berubah. Ya Allah, Kau ubahlah hatinya untuk kebaikan. Noktah. Titik. Biar ujian ini tertulis untuk saya sekadar di sini. Bukan tidak mahu berkongsi. Tetapi, ianya terlalu peribadi. Luahan di sini kadangkala melenyapkan rasa takut di hati. Hanya ingatan Allah sentiasa di sisi melenyapkan rasa takut di hati. Terima kasih kerana membaca. Assalamualaikum.

"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

No comments: