Monday, February 6, 2012

SALAM MAULIDUR RASUL 2012 M / 1433 H

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Selamat pagi. Sudah, pergi tidur rehatkan minda kerana esok mahu menguruskan diri lagi. Eh, penulis juga masih belum tidur. Tunggu lah selepas ini. Mahu mengemaskini laman ini dahulu.

Sekiranya saya yang tidur, siapa yang mahu mencoret? Tidak, begitu?

Oh, berbalik kepada tujuan tampalan ini.




*Yahoo*
Salam maulidur rasul diucapkan.




Semoga kita bersama-sama memperbanyak amalan kita dari hari ke hari.

Selain itu, jadikan Rasulullah S.A.W sebagai ikutan kita dari segi akhlak, cara pergaulan, ibadahnya, dan segala-galanya.

Perbaiki diri dari masa ke masa. Rasulullah S.A.W ikutan sepanjang zaman.

Sambutan maulidur rasul mengenang kembali saat kelahiran Nabi Muhammad S.A.W sehingga kewafatan baginda. Perbanyakkan selawat bukan bukan sehari sahaja tetapi setiap hari pada setiap detik dan ketika.

Semoga kita bersama-sama memperbaiki apa yang ada pada kita dan semoga yang baik sentiasa menjadi ikutan.




*Yahoo*
Kata cinta sahaja tidak mecukupi untuk menyatakan bahawa kita mencintai Rasulullah S.A.W, tetapi tunjukkan juga perbuatan kita mencontohi akhlak baginda.





*Yahoo*
Rindunya perarakan yang sebegini sewaktu zaman persekolahan dahulu. Mengelilingi sekolah dan taman perumahan. Oh, sememangnya saat yang indah untuk dikenang. Merapatkan ukhwah pastinya.





*Yahoo*
Membaca Al-Quran setiap hari dan inilah yang wajar di teladani kerana di dalamnya terlindung pelbagai ubat-ubatan yang mujarab untuk kesembuhan jiwa dan raga.





*Yahoo*
Tidak lupa basahkan lidah dengan berzikir. InsyaAllah jiwa menjadi lapang dan tenang.




Ketulusan hati: Tidak pernah ada istilah terlewat untuk menyambut maulidur rasul. Teruskan lah sedaya upaya untuk menunjukkan cara kita mencintai Rasulullah S.A.W. Setiap hari dan setiap detik waktu. Terima kasih kerana membaca. Assalamualaikum.

"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

No comments: