Sunday, January 22, 2012

MALAM BERTANDANG

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Disebabkan saya berseorangan di bilik yang penuh nostalgia ini, kini saya bawakan anda pemandangan di sekitar saya kepada anda.

Bukan apa, sebagai kenangan di hari tua.

Mungkin nanti, saya potretkan pemandangan pada waktu siang pula.

Mari, saya bawakan anda berkenalan dengan kolej kediaman saya tetapi hanya melalui tingkap sahaja.




Pemandangan bilik yang saya menginap kini semestinya menghadap ke masjid. Tetapi, azan kedengaran melalui masjid itu terlalu sayup-sayup. Walaubagaimanapun, saya menyukai pemandangan ini.




Pemandangan yang agak menakutkan. Bukan apa, teknik kamera sahaja.




Pemandangan yang sudah tidak menakutkan lagi. Sunyi sahaja malam ini. Oh, tidak lupa ditemani bunyi bunga api. Tidak dapat dirakamkan dengan kamera, tetapi, sempat dirakamkan dengan minda.




Kubah yang agak besar daripada gambar pertama tadi. Terdapat dua bola-bola api yang kelihatan.




Tempat belajar. Seram pula berada di sini. Tetapi, kadangkala, saya terserempak dengan pelajar yang berada di sini. Aneh. Belajar kah? Positif sudah.




Pemandangan gambar ini nampak segar. Dirakamkan dengan menggunakan kuasa sihir (magic). Sihir tersebut adalah daripada terjemahan google. Lawak kan? Sihir?




Gambar diambil dengan menggunakan kuasa magic juga. Tidak sesuai untuk menggunakan perkataan sihir. Seram pun ada untuk mencoretkannya. Ya. Atap kontena tersebut adalah berwarna biru. Saya sendiri tidak pasti bangunan apakah itu? Biarlah rahsia. Siti Nurhaliza yang kata, bukan perahsia hati. he...he...




Salah satu sebab saya suka menggunakan magic adalah kerana magic dapat memotretkan warna langit. Selain itu, magic juga menyegarkan mata yang melihat pemandangan gambar. Cantik pula kelihatan cahaya biru lampu-lampu tersebut.



Walaupun kamera saya tidaklah sempurna untuk merakam gambar dengan definisi yang jelas, tetapi yang penting adalah asalkan saya ada kamera. Tidak begitu?

Sekian sahaja daripada saya. Disebabkan berkeseorangan, maka rajinlah sedikit mencoretkan kisah di laman ini. Apabila ada rakan yang menyinggah ke sini, mungkin terdapat sedikit kekangan untuk saya berbuat demikian.

Saya perlukan ruang untuk saya mencoret peristiwa yang berlaku dalam hidup saya dan bagi saya di sinilah tempatnya.

Kepada para sahabat, terima kasih kerana membaca.

Senyum, tidak perlu kata apa-apa.

"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

No comments: