Monday, December 26, 2011

SESAT LAGI MENYESATKAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar senyuman manis anda pada hari ini? Apa? Tak berapa nak manis? Senyuman tidak dapat dirasai dengan lidah. Harap maklum. Tetapi, senyuman dapat dirasai dengan hati dan pandangan mata yang memandang. Tidak begitu?


*Yahoo*
Senyum, tidak perlu kata apa-apa.



Sudah senyum? Bagus. Manisnya, senyuman anda.

Sudah puas dengan senyum? Baiklah, kita beralih pula dengan perasaan marah meluap-luap.

Eh, sang penulis ini, tadi suruh senyum, kini marah pula? Sudah tukar ka?

Kini, saya kongsikan beberapa contoh ajaran sesat yang mula menular atau sememangnya sudah lama tetapi kini sibuk dibangkitkan lagi ajaran yang sesat lagi menyesatkan ini.

Untuk makluman, saya kongsikan dua kisah yang ajaran sesat ini. Mungkin benar, mungkin tidak. Apa yang penting? Kerjasama. Bagus. Tetapi, bukan kerjasama yang ingin sang penulis nyatakan di sini.

Apa yang penting? Sila baca untuk pengetahuan minda dan bukan untuk dicuba-cuba. Ajaran sesat lagi menyesatkan. Macam-macam perkara manusia lakukan untuk mendapat liputan dan kuasa yang semestinya terpesong dari ajaran Islam.

Dengan perkongsian ini, diharap agar mereka yang tersesat kembali ke pangkal jalan. Islam itu mudah. Berpegang pada Al-Quran, Al-Hadith, dan As-Sunnah, pasti kita dalam lingkungan bahagia orang-orang yang beriman, InsyaAllah.

Ya Allah, peliharalah iman hambaMu ini agar sentiasa mendapat petunjuk dan hidayahMu Ya Allah.

Perkongsian di bawah, tidak dapat saya pastikan asal-usulnya, kerana telah dikongsikan dengan pelbagai lapisan masyarakat. Diingatkan, kisah ini bukan yang asli dari sang penulis.

Kisah pertama ajaran yang sesat lagi menyesatkan.






Bila di lihat dan diperhatikan dengan teliti, yang di 'saf' belakang tu orang sebenarnye. Mereka mengiklankan solat dengan berpakaian seperti ini. Berkupiah jenama 'coke'.

Mula mula tengok dekat email, saya tak berapa perasan sebenarnye gambar ni adalah 'orang' sebab yang 'saf' kat belakang tu sama macam botol air yang disusun. Cantik jer. Tapi saya mula perasan bila tengok 'imam' yang dekat depan tu tengah sujud. Nampak tangan. Tergamam aku.

tekan link dibawah :

http://img97.imageshack.us/img97/3122/cocacolalogobackwardsis.png
Disebabkan sang penulis agak rajin, inilah gambar yang dimaksudkan.



Perhatikan perkataan 'coca-cola'. Cuba beli satu botol coke dan koyakkan pembalut plastik dan lepas itu terbalik kan. Kita akan dapat lihat tulisan nya akan menjadi '' La' Muhammad La' Makkah ''. yang bermasud TIADA MUHAMMAD, TIADA MAKKAH.

Sedarlah wahai sahabat sahabat, bila kita mengucapkan kata-kata TIADA MUHAMMAD, TIADA MAKKAH, sebenarnya akidah kita dah terpesong. Kita renungkan kembali, bangsa yahudi tidak akan aman selagi Islam itu tak tenggelam.

Mereka sering berusaha menghancurkan ISLAM. Dan bila kita lihat balik, sebahagian usaha mereka telah hampir berjaya kerana orang Islam kini lebih terikut dengan budaya barat. Bangsa Yahudi tahu, mereka tidak boleh mengalahkan ISLAM dengan peperangan dan mereka cuba untuk musnahkan ISLAM melalui pemikiran.


Kisah kedua ajaran sesat lagi menyesatkan.




Bahaya mazhab Kristian yg 'mirip' Islam - gambar Sebuah sektsa dalam agama Kristian, cara peribadatannya hampir sama dengan Islam. Sukar membezakan kristian gaya baru? Saat Maghrib telah tiba.. Belasan orang di Hotel Sahid Surabaya itu bergegas sholat. Semuanya berkopiah dan dipimpin seorang imam.

Jangan keliru,mereka bukan kaum Muslimin yang sedang menunaikan kewajiban sholat Mahgrib. Mereka adalah jamaah Kristian Ortodok kristian ortodok, sebuah sektsa dalam agama Kristian. Boleh jadi, orang awam akan terkeliru sebab , sektsa ini memang sangat mirip Islam.

Bukan saja asalnya serumpun,Timur Tengah, tapi juga ritual dan tatacara peribadatannya nyaris sama.Tengoklah saat mereka sholat.. Selain berkopiah dan dipimpin seorang imam,bila berjamaah,juga memakai bahasa Arab.

Rukun sholatnya pun hampir sama. Ada ruku' dan sujud.. Bezanya,bila kaum Muslimin diwajibkan sholat 5 kali sehari,penganut Kristian ortodok lebih banyak lagi, 7 kali sehari setiap 3 jam; masing-masing dua rakaat. Mereka menyebutnya:sa'atul awwal (fajar/shubuh), sa'atuts tsalis(dhuha), sa'atus sadis (dhuhur), sa'atut tis'ah (ashar), sa'atul ghurub (maghrib), sa'atun naum (Isya'), dan sa'atul layl (tengah malam).

Hal yang sama juga pada amalan puasa. Puasa wajib bagi orang Islam dilakukan selama sebulan dalam setahun, dikenal dengan shaumu ramadhan. Sedang pada Kristian ortodok disebut shaumil kabir (puasa 40hari berturut-turut) yang dilakukan sekitar bulan April.

Jika dalam Islam ada puasa sunah Isnin - Kamis, pada kristian ortodok dilakukan pada Rabu dan Juma'at, dalam rangka mengenang kesengsaraan Kristus. Selain sholat dan puasa, jamaah Kristian ortodok juga mengenal zakat. Zakat, dalam ajaran Kristian ortodok, adalah satu persepuluh dari pendapatan

Gambar2 ajaran kristian ortodok yg mungkin anda keliru.... jadi berhati2laaaa kita tentang ajaran kristian ortodok... hebah kan laaa pada kawan2 kiter...Yang pasti........... ini bukan ayat al-Quran.....

Semoga kita semua berhati2..... jangan sampai terbeli.....dan digantung di rumah kita.Sebarkanlah supaya semua teman2 kita maklum. Tolong Baca.Jangan biarkan kita di perbodohkan oleh org2 KAFIR..............

Perhatian Kalu ternampak penghujungnya ditulis Surah Injilu Matay terus reject Assalammualaikum Al Muslimin dan sahabat-sahabat semua....

Sila baca dan edarkan kepada sesiapa yang tiada di dalam e-mail ini...Jangan jadikan ia sebagai e-mail berantai anggaplah satu yang penting kerana kita telah mengetahui akan pekara ini... Itulah agenda Kristian, maka berhati-hatilah..... Jangan terpedaya pada rupanya sahaja tetapi tengok dan selidikilah isinya juga... tengok keseluruhan. Memang ianya nampak cantik sekiranya dibuat untuk menghiasi dinding rumah, Hhmm.... sekali pandang macam ayat/kalimah Al-Quran........sebenar ayat Bible.

Ketulusan hati: Bumi sudah tua. Manusia ramai yang telah tersesat. Inilah yang dinamakan dunia akhir zaman. Semoga dengan perkongsian ini, sedikit sebanyak memberi maklumat kepada para pembaca sekalian. Tugas utama manusia adalaha saling berpesan-pesan dan ingat-mengingati sesama kita. Ambil ikhtibar dengan apa yang berlaku di sekeliling kita. Kepada pembaca tersayang, terima kasih kerana menjelmakan diri anda di laman saya ini. Assalamualaikum.
"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

No comments: