Sunday, November 20, 2011

KECERIAAN ITU MILIK SEMUA

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga anda ceria untuk menguruskan setiap aktiviti anda pada hari ini. Tentu seronok jika kita dapat melakukan aktiviti yang dirancang dengan jayanya.

Untuk lebih mendapat perasaan yang sewajarnya, sila baca dengan nada suara dalaman.

Anda pernah menonton cerita Dunia Khayalan di mana watak haiwan mempunyai suara yang comel. Kepada yang pernah menonton, selamat mempraktikkan apa yang ditonton. Selamat mencuba.


 photos of smiling baby pictures
*Yahoo*
Ceria sepanjang hari adalah penawar yang mujarab untuk meneruskan kehidupan.


Image Detail
*Yahoo*
Ceria sepanjang hari? Boleh ke? Amboi muka, mencabar nampak.


*Yahoo*
Boleh lah ceria sepanjang hari tetapi kita kena tahu menguruskan perasaan kita sewajarnya. Kalau kita ceria, sama ada semasa ada masalah atau tidak, sekurang-kurangnya kita boleh menguruskan otot muka ke arah awet muda. he...he...


*Yahoo*
Lihat, saya pun pandai senyum.


*Yahoo*
Tetapi kalau ketawa, kawal lah sedikit. Sukar sebenarnya mengawal ketawa jika kita bersama sahabat yang sudah biasa memahami kerenah kita, bukan?


Image Detail
*Yahoo*
Guinea pig: Awak ketawakan saya? Bukan nak tolong.
Kucing: Saya tolong ketawa pun cukup, kan? Ini pun tolong juga. he...he..


Image Detail
*Yahoo*
Hai, kawan-kawan, nama saya hamster. Betul kata penulis, ceria itu penting, itu sebab lah saya ketawa.


Image Detail
*Yahoo*
Saya dah senyumlah wahai penulis. Kerana senyum itu adalah sedekah.

Pasti anda tertanya-tanya apa yang cuba disampaikan oleh penulis. Sebenarnya, saya ingin mengajak anda untuk menguruskan tekanan dengan menjadi ceria sentiasa. Tidak lupa juga, terima kasih kerana membaca dengan nada suara comel untuk watak haiwan di atas. Oh, anda sungguh comel. Anda baca dalam hati, kan? Apa, anda baca secara lisan? Oh, tahniah, anda memang bersemangat waja.

Image Detail
*Yahoo*
Kepada anda, terimalah sekuntum bunga sebagai penghargaan bagi suara comel anda.


*Yahoo*
Kalau sekuntum tidak mencukupi dengan usaha anda, terimalah sejambak bunga. Untuk makluman, zaman elektronik kini semuanya diberi secara atas talian. Contoh paling mudah adalah ucapan hari lahir. Setuju?


*Yahoo*
Alang-alang ingin memberi secara atas talian, terimalah sekebun bunga dari penulis untuk anda.

Ketulusan hati: Oh, minggu ini dan minggu hadapan adalah minggu ceria yang perlu saya hadapi kerana ujian kedua telah bermula. Peperiksaan akhir saya dijangka akan berlangsung pada bulan Januari 2012 selama dua minggu. Doakan saya, ya sahabat handai sekalian. Terima kasih kerana membaca.

"Silalah klik saya," Iklan ini berkata.

No comments: