Friday, October 14, 2011

RINTIHAN HATI IKHLAS DARI SAYA KHAS BUAT AWAK

video
Kesillapanku Keegoanmu. Sila dengar dan hayati ketika membaca tampalan ini untuk mendapat kesan khas. Harap maklum.

 
Awak,
Saya rindukan awak,
Rindu sangat-sangat,
Tiada yang terluah dengan kata-kata,
Tetapi,
Mengapa awak sudah tidak seperti dahulu lagi?

Awak,
Saya tahu,
Saya silap,
Mungkin awak juga silap,
Kerana manusia itu tidak dijadikan Allah begitu sempurna,
Melainkan nabi dan rasulNya.

Awak,
Berterus-terang lah kepada saya,
Kerana,
Saya tidak tahu apa kesilapan saya,
Awak terus menghukum saya,
Saya akui,
Mungkin kesilapan itu saya tidak sedar atau mungkin di luar kawalan,
Kesilapan yang mungkin menggores perasaan awak.

Awak,
Walaupun apa yang awak buat terhadap saya,
Saya sedikit pun tidak menyalahkan awak,
Bahkan saya berjaya memujuk hati saya,
Untuk tidak sesekali berdendam kepada awak.

Awak,
Saya rindukan gelak tawa awak,
Saya rindukan  keletah awak,
Saya rindukan kata-kata semangat dari awak,
Saya rindukan doa-doa dari awak,
Serta,
Saya rindukan segala-galanya,
Tentang awak,
Ya,
Semuanya.

Awak,
Jika awak membaca coretan hati saya,
Walaupun saya tahu,
Itu adalah musykil,
Tetapi,
Mungkin apabila saya tiada lagi di dunia ini,
Saya pasti awak akan membaca,
Warkah coretan hati saya ini.

Awak,
Pada masa itu,
Saya ingin katakan pada awak,
Yang hanyalah awak di hati saya,
Saya harap awak juga memaafkan saya,
Kerana bagi saya,
Tiada sekelumit dendam pun yang tersisa,
Di hati sanubari saya ini,
Kerana saya telah memaafkan segala-galanya,
Perbuatan awak terhadap saya,
Ikhlas dan jujur dari hati nurani saya yang tidak seberapa ini.



video
Rindu seringkali diibaratkan dengan Purnama Merindu. Purnama juga ada perasaan, ini kan pula manusia.



video
Lagu ini pun sesuai juga untuk melayan perasaan. Jom layan.



Ketulusan hati: Kadangkala kita perlu menghargai lagu-lagu yang lama. Kerana lagu-lagu tersebut, maka terhasil lah tampalan ini. Terima kasih kerana sudi singgah.

No comments: