Sunday, September 4, 2011

BERSANTAI DI KENNY ROGERS ROASTERS

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua sahabat handai yang sudi menjengah ke halaman peribadi saya ini. Semoga dipermudahkan rezeki dan dikurniakan kesihatan yang sihat sentiasa supaya mudah untuk beribadah kepadaNYA.

Pada hari Sabtu yang lalu, 1 September 2011, saya dan adik-adik kesayangan saya berjalan-jalan di sekitar Taiping Sentral (TS). Pada jam 3 petang setelah mencari dan membeli apa yang dihajati oleh hati, tibalah masa yang dinanti-nanti. Apalagi kalau bukan segmen mengisi perut yang lapar.

Setelah tinjauan dibuat di sekeliling TS, kami bersepakat untuk menjamu selera di Kenny Rogers ROASTERS. Pertama kali saya tiba di tempat tersebut, saya telah tertarik dengan dekorasinya yang memikat hati saya.




Cantik bukan? Saya menggemarkan susunan kayu-kayu yang sebegitu rupa.


 

Selain itu, lampu yang digantungkan menggamit perhatian saya.



 
Semangat patriotik yang tidak dilupakan.



 
Selain dekorasi yang memikat hati saya, saya juga menyukai makanan yang dipesan. Disebabkan ini merupakan kali pertama saya menjamu selera di sini, saya tak tahu nak pesan macam mana. Terima kasih kepada adik saya yang menghuraikan segala kekusutan untuk memesan makanan. he...he...




1/2 black pepper chicken with the side dishes: garlic parsley potato, aromatic rice dan fruit salad.



 
2 Fizzy Winter, 1 Fizzy Autumn dan chocolate muffins yang menjadi pilihan hati.



 
Bayangkanlah, kami telah memesan 2 pinggan 1/2 black pepper chicken with the side dishes, maka kami adik-beradik sebenarnya telah memesan seekor ayam. Memang, hari ini dalam sejarah. Rasanya tak pernah dibuat oleh orang lain.he...he...

Seekor ayam dimakan oleh 3 orang manusia yang terasa tak cukup nak makan kalau order sedikit, maka alhamdulillah kami telah menghabiskan kesemuanya dalam masa 30 minit. Nasib baik habis, tapi tak lah betul-betul habis. Kalau tak habis kan dah jadi membazir. Membazirkan amalan syaitonirrojim...Tak nak lah jadi kawan syaitonirrojim..


                                    Inilah hasilnya setelah berhempas pulas selama 30 minit.

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Malu lah nak tunjuk...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Terimalah... 
:
:
:
:
:
:
:


Alhamdulillah di atas rezeki yang diberikan kepadaku Ya Allah. Nantikan sambungan program santai kami adik-beradik selepas segmen menjamu selera ini.

Ketulusan hati: Diam itu lebih baik daripada berkata-kata...

No comments: